Freelancing-ul și antreprenoriatul sunt două profesii care te provoacă să îți răspunzi la întrebări dificile mult mai des decât atunci când lucrezi într-o organizație. Când faci parte dintr-o companie, responsabilitățile sunt clar definite. În schimb, pe cont propriu și mai ales la început de drum, e nevoie să îți redefinești constant portofoliul de servicii și produse până când găsești acele activități care îți fac plăcere și care generează și veniturile pe care ți le dorești.
Întrebările care ridică provocări celor care își doresc să lucreze pe cont propriu sau celor care deja o fac, dar care încă nu au găsit echilibrul dintre activități și recompensa pe care acestea le-o oferă, sunt:
- Cine sunt?
- Ce fac?
- Încotro mă îndrept?
Dacă ți-ai definit deja portofoliul de servicii, ai reușit să răspunzi la întrebarea “Ce fac?”. Acest răspuns își va schimba forma pe parcursul călătoriei tale antreprenoriale în funcție de clienții pe care îi vei avea, de povestea pe care ți-o vei spune despre tine și de feedback-ul pe care îl vei primi de la colegii de industrie.
“Cine sunt?” și “Încotro mă îndrept?” sunt celelalte două întrebări care își vor face loc în conștientul tău în mod constant, chiar dacă din ce în ce mai rar, pe măsură ce îți crești brandul personal sau pe cel al afacerii tale.
Deși cele trei întrebări esențiale te vor urmări pe parcursul întregii vieți profesionale, atunci când te lansezi ca freelancer, specialist, consultant, trainer, coach sau antreprenor, este nevoie să le comunici și celorlalți răspunsurile tale. Modalitatea prin care poți face asta este crearea unui website de prezentare. În continuare, poți citi principalele cinci motive pentru care este recomandat să îți creezi un website atunci când te lansezi ca freelancer sau antreprenor.
1. Îți faci cunoscute serviciile și produsele potențialilor clienți
Website-ul este locul potrivit pentru a descrie pe larg serviciile pe care le oferi. Nicio altă platformă nu îți permite să comunici în mod detaliat cum poți aduce valoare clienților tăi. De asemenea, este spațiul tău de joacă, unde poți spune o poveste coerentă și prin intermediul căreia oamenii pot înțelege mai bine ce fel de persoană ești dincolo de rolul de specialist.
Mai mult, pe website, poți urmări călătoria vizitatorilor și îi poți ghida către paginile care înregistrează conversia (exemplu de conversie: înscrierea vizitatorilor site-ului la newsletter sau în baza de date pentru a fi contactați ulterior).
2. Îți afirmi identitatea, misiunea, viziunea și valorile
Un website personal înseamnă asumarea noului rol pe care îl ai. Există și alte platforme pe care te poti exprima precum Facebook sau Medium, dar niciuna dintre ele nu îți aparține. Să îți cumperi un domeniu folosind numele tău sau al brandului pe care l-ai creat înseamnă că ești pregătit sau pregătită să începi să lucrezi sub acel brand, cu acea identitate. În acest fel, începi un dialog cu cei cărora te adresezi spunându-le, în primul rând, cine ești.
3. Îți creezi baza pentru strategia de comunicare
Website-ul va fi locul spre care îi vei trimite pe toți cei interesați de produsele și de serviciile tale. Toate eforturile de generare de lead-uri (clienți potențiali) vor conduce în final pe această platformă prin care îi poți converti pe cei interesati în clienți. De exemplu, daca îți vei crea o strategie de lead generation, pe website vei putea publica ebook-uri, webinarii sau diverse oferte de marketing care au scop fie creșterea interesului în produsele și serviciile tale, fie vânzarea.
Daca prin social media generezi conținut care să atragă atenția, pe website îi vei primi pe toți cei interesați să afle mai multe despre tine și serviciile pe care le oferi. Tot aici, vei putea colecta informații despre ei pentru a-i putea contacta ulterior. Toate eforturile de creare de conținut și menținere a dialogului între brandul tău și potențialii clienti vor fi realizate prin intermediul website-ului.
4. Te diferențiezi față de ceilalți competitori de pe piață
Diferențiatorul care te definește și te separă de restul profesioniștilor care prestează servicii similare cu ale tale poate fi integrat în povestea personală pe un website. Homepage-ul și secțiunea Despre mine sunt pagini unde poți dezvolta aspectele care te diferențiază de competitori.
Povestea personală, misiunea și viziunea vor vorbi pe limba câtorva oameni care vor rezona cu principiile tale. Acești oameni sunt cei potriviți și pregătiți să cumpere. Crearea unui website te ajută să spui această poveste, să stârnești emoții și să te remarci printre cei care oferă produse sau servicii similare.
5. Generezi lead-uri pentru afacerea ta
Odată începută conversația în social media, website-ul va fi platforma prin care vei putea menține interesul celor care rezonează cu valorile brandului tău prin crearea de articole de blog, video-uri, ebook-uri și alte materiale de comunicare. Cu ajutorul website-ului și al landing page-urilor anexe vei putea începe să colectezi lead-uri.
În final, website-ul este cartea ta de vizită digitală obligatorie pentru a intra într-o noua lume: cea în care lucrezi pentru tine, pentru creșterea brandului tău sau a afacerii tale. Dacă în trecut rolul tău profesional era definit de apartenența la o organizație, ca freelancer sau antreprenor trebuie să spui celor din jur cine ești, ce faci și încotro te îndrepți.